28 de gener, 2007

Cinc minuts pel planeta


M’ha arribat per dues bandes un email d’aquells que demana ser reenviat per tal d’arribar al màxim de gent. Aquesta vegada el text en qüestió proposa una apagada de tots els llums i electrodomèstics durant cinc minuts aquest dijous 1 de febrer, de les 19.55h a les 20h. Sembla que l’acció ha sorgit a França de la mà de l’Aliança pel Planeta (una agrupació de vàries ONGs) i que s’ha estès per diversos països del món.

La data escollida coincideix amb la presentació a Paris d’un informe elaborat per un grup d’experts de les Nacions Unides sobre el canvi climàtic. D’aquesta manera l’Aliança pel Planeta pretén cridar l’atenció dels polítics perquè, des de la seva posició de poder, facin alguna cosa seriosa per aturar l’acció de l’home en l’escalfament de la Terra.

Donat que a través de les urnes cap partit polític no ha fet massa cas d’aquesta voluntat de molts ciutadans, l’apagada de dijous pot ser una bona manera de fer-se sentir. Jo de moment m’ho he apuntat a l’agenda. Ara que, ben pensat, també m’apuntaré que cal estalviar energia cada dia, tampoc deu costar tant.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Ei Ori, jo he posat l'alarma al mobil perquè no se'm passi. Que s'animi la penya que sera un plis!

Ramon